Välkomna till Misans blogg!

Alla inlägg under juli 2013

Av Misan - 31 juli 2013 15:00

Hejsan! Jag har varit och köpt en ny dator! (eller jag fick den från mina föräldrar... Tack <3)


Jag vet inte om det betyder något för bloggen egentligen.

Jag tror att det kommer gå bättre att spela sims nu, bättre screenshots också!!

Nu ere windows 8, lite nytt är det allt. Jag får börja med att ta bort alla dessa onödiga "appar" som skickats med av både Windows & Acer... Men jag slipper installera Spotify iallafall ;)

Jag känner inte att jag vill fortsätta blogga och orkar inte hålla upp en blogg med en hög uppdatering, men det känns löjligt att redigera bilder (vilket jag blir bättre och bättre på), fota i simset & SPELA utan att kunna dela med sig.

Jag kommer ha kvar bloggen helt klart.


Och sen vet jag att jag fick en kommentar av anonym tror jag om önskesimmar.

Jag är ledsen jag råkade ta bort din kommentar, det är lika pinsamt varje gång. Men jag klickade fel i bloggplatsens app...

Men svaret på din fråga är att jag tyvärr inte har någon aning om det blir fler.

Jag tror jag kommer spela sims mer efter mina egna vilkor mer nu än efter vad som behövs för bloggen.


    

Bara älskar att fota under vattnet i Isla Paradiso.

Jag tror att mina redigeringar kommer bli bättre nu när skärmen på den här datorn visar färger och detaljer bättre.



 

Av Misan - 23 juli 2013 12:08

 

Wesley & Alex hade vuxit upp som barn! 

Ungfär samtidigt som dom fick två syskon till! Varför tvåååå!?

 

Ada var dottern, 

   

och den nya sonen minns jag inte namnet på! 


 

Det var en hel del busande, av framförallt Alex som är upprorisk men också onda, skadeglade Wesley. 

     

Det var vinter och familjen bestämde sig för att ha ett presentparty!

 

Alex fick två dockhus och Wesley en nalle och barnspis.

 

Elena fick en fiskskål. Som hon sålde tillsammans med ett av dockhusen.

       

Elena gör otroligt mycket snögubbar! 

Men hon fryser ju nästan aldrig heller.

 

Alex kommer bra överens med sin lillebror. 

   

Någon gillar att försöra för andra...

   

Utanför biografen bestämde sig tvillingarna för att fylla år!

         

Elena har blivit vuxen men fick ingen medelålderskris, kanske för att hon har alla sina drömmar inom räckhåll.

   

Jag kunde inte låta bli att ta lite bilder på henne där hehe

     

Wesley, nu tonåring, gillar att stjäla godis från sina småsyskon. 

 

Han är inte ute och hänger med kompisar så mycket som sin bror, han gillar mer att sitta inne och komma på strategiska planer vid schackbrädet.

   

Alex gav sin bästa vän en present några dagar efter snöflingedagen. En ovanlig vildblomma x)

 

Hon verkade bli väldigt gla

   

Alex avslutade med att bjuda henne till skolbalen! 




Av Misan - 22 juli 2013 13:27

Hejj! 


Den 19/6 ( en månad och tre dagar sen) fyllde bloggen 1 år!!!!! Tänk att jag har bloggat i ett helt år nu! Helt sjukt ändå, och det är så många olika bloggar jag läst sen dess och flera har lagts ner och nya har startats och ja WOW! 

Detta är väldigt sent att fira men jag trodde seriöst att jag skapade bloggen i Juli haha. 



Jag startade bloggen för att jag hade spelat Sims 3 och framförallt Medeltiden ett bra tag. 

Jag kände att jag kunde mycket om spelet (en äkta nörd) som jag ville dela med mig till andra simmare där ute. 


Just nu väntar jag på mitt sims så jag kan ta en bild till detta inlägget...... HMMMM. 


Jag har gjort en liten plan på hur jag, och mina läsare ska kunna fira! 


Idag 22/7 : Presentera firandet för bloggen, visa första headern och första inlägget/inläggen. 


23/7:  En PGC del och resten av bilderna jag tog i min photoshoot med min naturnära sim  

24/7  : Familjen jag spelat mest på genom tiderna, Flobris 


25/7: Alltihopa avslutas med en frågestund! 



Det var allt jag kunde komma på att göra, ja jag kunde gjort önskesimmar och så men jag har inte ens en timme att förbreda allt innan jag ska åka hemifrån nu men det kanske blir mer med tiden! 

 

 

 


När jag började blogga så hade jag inget mer redigeringsprogram än Paint i min dator. 

Jag hade inte redigerat bilder heller något alls i princip.

Men en blogg måste ha en header, och jag hade massa insperation från andra bloggar så det var bara att ta mina bilder och sätta på paint. 


 

Detta var mitt resultat :) 


Herregud det var jätte länge sen jag såg den här haha jag minns alla hushåll och jag trodde det var mer nyss jag spelade med dom! 


Juste, min blogg har varit blå väldigt mycket!



Jag har alltid tyckt det verkade coolt & kul att redigera bilder, och det självklara valet för det var väl, Photoshop...



Jag hade aldrig hållt på/testat bildredigering, så det vore ju jätte löjligt om jag köpte photoshop och sedan tyckte allt var skit. 

Så jag laddade ner en testversion och tyckte allt var skit. Jag trodde verkligen att jag skulle förstå första gången och kunna redigera men jag visste inte ens hur programmet var uppbyggt. 

Vips, så var testversionen slut. 

Jag lovar, jag blev arg för att jag inte förstod! 

Sen fick jag nys om Gimp, som desseutom var gratis.  Och likt photoshop, bra, då kan jag lära mig gimp och se om det verkar roligare. 

Jag kan säga att jag inte fattade ett skit av Gimp heller. 

Tills en fantastisk bloggare började med lätta Gimpguider! Hur jag skulle färga om kläder, markera, lite om lager ja allt för att jag skulle kunna expremetera själv med det jag lärt mig! 


 





Första inlägget på bloggen hade jag ingen aning om vad jag ville skriva, jag ville inte ha det tråkigt så detblev bara löjligt ;) 


Första på bloggen! 

 

 


Av Misan - 16 juli 2013 14:01

 

Detta är min nya grundare i min nya PGC! Jag hade raderat den gamla för den laggade. Eller juste jag har haft 2-3 andra... Jag kom till generation 2...max...


Aja. 


Detta är Elena Lilas. Hon har speciella anlag, hennes violetta hår och ögon! 

Hon  har egenskaperna överkänslig, oturlig, oemotståndlig, älskar kylan och gillar inte barn. 

Elena jobbar som lärarassistent på skolan. 

 

Hon är väldigt fattig. Hon träffade en kille som heter Nick och de blev väldigt goda vänner. 

   

Efter att de varit ihop ett tag så bestämde sig Elena för att fria!

 

Men Nick sa nobbade henne. Han behövde mer tid tydligen för att lämna sitt rika moderna liv till hennes fatttiga. 


 


Efter några veckor blev hon gravid!

 

Nick blev jätte jätte glad och började genast drömma om skrikande bebisar som behövde mat även om han svalt och blöjbyten. 


     

De var på en dejt när Elena bestämde sig för att fria igen!!!!! 

Denna gången sa Nick ja! 

   

De skulle precis äta middag på bistron när Nick fick skynda iväg till jobbet på sjukthuset. Om han bara inte hade jour och jobbade natt. 

 

Elena började helt random älska barnmusik och stod och dansade flera timmar. 

   

De hade inga de ville dela sitt bröllop med så de gifte sig på Elenas veranda. 

       

Deras nya hus som har plats för att renoveras och många familjemedlemmar!

 

Nick var inte tillräckligt logiskt duktig och Elena tyckte det kunde vara bra i undervisningen någon gång. 

       

Det blev tvillingar!!!! På pojkar!

 

Alex Lilas, en klumpig liten gosse som alltid verkade vara lite grinig. 

 


Wesley var flintskallig när han växte upp så jag såg inte med en gång att han var en ARVINGE!!! 

Redan! Jag tycker faktiskt det där med PGC inte verkar så svårt som alla säger ;)

Wesley är ond  och tungsovare... Vilket fint familjeträd detta blir. 

   

Wesley var mycket intressad av att tänka logiskt och satt ofta med kulramen i lekhagen. 

 

Elena har börjat träna! :D


Av Misan - 15 juli 2013 15:05

Jag hade skrivit hela detta inlägget innan och sen sket nätverket sig så nu måste jag skriva om allt........



   

När de skulle flytta till Isla Paradiso var alla fyra tvungna att säga faväl till alla de kände...


Mitzy och hennes kille från universitetet

   

Men skit i det! Nu är dom äntligen där!!!! Kim verkar väldigt glad över det...


Jag har inte ens nämnt att Mitzy har en dotter va? Nähä. 

Då får jag väl berätta om henne då! 

Strax efter Festprissarna kom hem från universitet fick Mitzy en dotter. De var fyra stycken, varav alla hade jobb förutom Vanessa. Vanessa var ofta borta och jobbade på sitt kändisskap ändå.

Som tur var fick Mitzy föräldarledighet medan Cece, som dottern heter, var pytte bebis. 

Sen blev det skift för allihopa. 

Hallå, är någon hemma med Cece?

Nä jag är inte det jag trodde att Kim skulle vara hemma nu...


-KIM! Är du hemma med Cece? 

-Nej..? Jag jobbar över idag... Jag trodde att Vanessa skulle ta henne till parken. 


-Hej vanessa! Har du Cece där? 
-Innan hade jag , vi gick till parken men mobilen ringde och jag fick signera böcker på bokhandeln. Oj, är klockan så mycket? hihi 

-Hon kan inte vara ensam i parken!!!!!

-Hämta henne då Mitzy, eller vad e problemet?

-Matchen börjar om en halvtimme, jag hinner int-...

-Jooooo det gör d-, oj Emelie Starr är här jag måste bara snacka med henne *lägger på*


Äntligen växte Cece upp till ett barn och Mitzy skickade henne till en internatskola, bort från ensamheten, storstaden, fyllor, paparazzis och lömska vampyrer. 

Några dagar innnan Cece skulle bli tonåring hade internatet fått ett samtal efter midnatt och Cece´s mamma hade slöddrat med gråten i halsen  något om att Cece skulle komma hem.

Dom skickade hem henne  nästa dag utan någon vidare förklaring. De ville bli av med vampyr-freaket.

Cece fick gå klart skolan i kommunala skolan i Bridgeport. 

Hon kände inte att hon passade in där heller. Även om det fanns andra vampyrer.  

När Cece blev tonåring berättade alla hennes fyra mammor om deras plan om att flytta till Isla Paradiso. Eller rättare sagt, att de skulle flytta med en gång. 

Cece visste inte vad hon  skulle tycka. Hon var ju den som lämnade minst bakom sig när de flyttade. De andra hade kände ju hela staden. Var väldigt omtyckta och kända. 

 

Cece hittade sin passion under vattnet, i vattnet, på vattnet. Bara det var hade något och göra med havet var allt bra. 

Hon kände att hon hörde hemma vid havet mer än vad hon hade känt någon annan stans. 

Det enda som förstörde var solens strålar. De stack och fräste i huden när hon kom ut i solen. Fast det var värt det. 

Det skulle bli värre. När hon var vuxen skulle hon börja smälta om hon var ute för länge. Det var därför hennes mamma åkte sin limouse med tonade rutor mellan arenans tryggande tak och husbåtens.

Hon kände fortfarande inte för att prata med folk, vara vän eller så.

Det var bättre att få uppleva ensam. 

De enda simmar som hon kom på sig själv kalla vän var två pensinärer med mycket livserfarenhet. De förstod hennes längtan till havet.

De var vänliga och hade konstiga fjäll på benen. De kunde allt om olika sorters snäckor, berättade levande legender om dolda öar, allt om dykning. De hjälpte henne att bemästra dykarfärdigheten innan hon ens fyllt 20. 

             

Vanessa, som varit arbetslös hela livet, fick ett erbjudande om att ta över det gamla strandhotellet på den näst största ön. Det var en väldigt bra affär för allla gäster är nöjda, företaget går i storvinst och hon får alla drinkar i poolbaren gratis. Desseutom en stor strand.

     

Jasmine har fortsatt sin  karriär som Journalist och har kommit väldigt långt. 

När de flyttade blev redaktionen väldigt glada över att få in en sån otroligt bra och snokande reporter. 

De hade behövts för de hade tappat en hel del läsare. 

Jasmine hittade även sin soulmate som hon friade till med en gång. Nu är hon gravid men efter det så ska dom gifta sig! 

Cece har redan hittat en hel del okända öar, som hon inte till något pris tänker låta bli stora hotell med överflödigt mycket turister. 

   

En bild på hennes ansikte förresten

 

Kim fick börja jobba som livvakt då den lilla Paradis-ögruppen inte hade pengar till en stor filmstudio. 

Hennes egenskaper matchar precis vad som behövs till Livvaktsyrket. Karisma och atletisk.




GLÖM. INTE. ATT. KOMMENTERA. snälla

Av Misan - 5 juli 2013 00:55

varning varning

Här kommer det att bli dåligt med uppdatering framöver :(
Jag är nu på läger som är över helgen, sen ska jag få "ledigt " en dag(som jag ändå inte ska vara hemma no computer ) och dagen efter åker jag på läger tills nästa fredag:)
OCH DET BÄSTA ÄR ATT JAG INTE HAR TIDSINSTÄLLT NÅGOT!

Av Misan - 2 juli 2013 23:58

 







 


Önskad av Alicia! 

 

 

 

 




 

 

 

   

 

 

Mer bilder på Lizzie: 

 

                                             


   

 

Hej!

Jag har spelat Sims sen jag var 7 år och jag gillar det fortfarande.

Det hela började med The Sims 2, sen Medeltiden, sen det jag spelar bara nästan nu The Sims 3.

Jag skriver om mitt eget spelande, downloads buggar ibland små berättelser och saker som faller mig in.

Annars är jag galen i katter och Gaga. 

 

Jag gör gärna en gratis header till dej. 

blogg.se också.

 

Jag länkar inte bloggar, de som är länkade är de som jag läser. 

Men om du vill veta om du ska följa eller gilla bloggen,

läs bloggen istället för prestationen!

Lämna en kommentar, är det något som är dåligt, eller något som är bra?

Presentation

 

 

Copyright, ingen får ta mina bilder om jag inte sagt jag inte tillåtit något undantag!!!!

 

 

49 besvarade frågor

 

 

Hitta mig på thesims3.com som Misakatt, bli gärna vän med mig där! Klicka på bilden för att komma till min sida!

 

Mina egenskaper.

 

Kattperson, hetlevrad, älskar att bada, bokmal och dramatisk.

Följ mig gärna på instagram där jag heter Misakatten och lägger upp bilder på mest mina katter och min vardag :) 

Följ mig på twitter, misakatt där också ;)

Vill du spela något spel mot mig? Det vore kul! Sök på misansims eller misakatt så är det jag :)

     

    

Spelar du sims?
 Ja, MYCKET
 Nej, aldrig testat
 testat

     

Du får skicka frågor, tips till bloggens mail.

Vill du något annat får du självklart skicka det också!

Om du vill kan jag göra en header till dig, maila och berätta hur du vill ha den!

Jag tar emot gästinlägg och korta berättelser i bara en del eller två.

Om du har mer avancerade frågor, maila dom hellre istället för att skicka dem i frågerutan!

 

Hoppas du mailar till mig!

 

     

 

    

 

        

 

   

 

Vill du att jag ska länka din blogg?

Jag länkar bara bloggar jag läser dagligen!

Men var lugn, jag går in på i princip alla som länkat till sin blogg i kommentarerna!


Skapa flashcards