Välkomna till Misans blogg!

Alla inlägg under april 2013

Av Misan - 13 april 2013 11:35

När jag har tatt min dator i viloläge utan att stänga av simset:




 

Av Misan - 12 april 2013 17:30

nu kraschade simset så det jag skrev där nere sparades inte... inte allt iaf.

Av Misan - 12 april 2013 17:02

 

Eveline blev bara äldre och äldre!  Eftersom hon redan kunde allt grundläggande hon behövde lära sig gick Eveline och hennes mamma till parken ibland. 



 

Tuva hittade en ekorre på tomtens träddunge ^^


 

Den lilla flickan växer väldigt mycket och Tuva är höggravid. Den här gången önskar både Tuva och Nick en pojke, förra gången önskade dom passande nog en flicka. 



 






 

   

Nick ville flytta iväg Eveline till internat-skola för att han vill att hon ska ha en så bra och lärorik uppväxt som möjligt. Det som sätter stopp för honom är Tuva, hon fattar inte ens tanken med att skicka iväg sitt barn på det viset. 

Eveline tittade igenom alla olika internat, men hon hittade inget som matchade hennes intressen för logiskt tänkade och olika växter. 

Hon går i scouter två gånger i veckan där hon får lära sig om fiskar och natur. 




KOMMENTERAAAA!!!!!!!!!!!!  

 

 



Av Misan - 11 april 2013 20:32

En natt föddes det ju då en liten flicka i utkanten av Sunset Valley.

Hon fick namnet Eveline och nu har hon efter mycket slit och sömnlösa nätter, blivit småbarn!

(YAYYYYY)

Hon fick egenskaperna Atletisk och Geni vid födeseln. (det valde spelet, så jag slapp att slumpa -.-´)


Tuva och Nick är väldigt olika, det tär på deras förhållande. Nick vill arbeta, gå på möten och jobba övertid i ett modernt samhälle med datorer, en massa kaffe och touch-skärmar. Han äter lite för mycket jämt och lite för dålig, han har oerhört dålig kondition och rör sällan på sig.

Tuva är ju genom lantis och bor ju på landet (ja, det ska föreställa det...) med sin odling som hon sköter helt för hand. Det mesta kan lagas innna slängas, leta i en skrothög etc.

Tuva tycker om att inte ha bil, enda gången hon åker till stan är när hon ska på något ärende. Nyss åkte hon in för att levera ko-leksaker till skolan  som hon hade uppfunnit via uppfinnarbänken.

Nick är åldring så han kommer troligtvis aldrig träffa sin dotter Eveline äldre än tonåring. Han är mycket ledsen över det och när han inte jobbar ihjäl sig tillbringar han tid med sin dotter, så familjeinriktad han är.

Nick har kommit hela vägen till nivå 8 som VD och pressen är stor från alla underanställda.

 

Nick vill bygga ut stort och snabbt, medan Tuva gärna vill ha en hemtrevligt lite för lantligt- enligt Nick- stuga.

De har byggt en del rum och en korridor utan några tapeter eller golv. Vardagsrummet har gräs på golvet och tomma väggar, men i mitten står en gammal soffa Nick vill kasta ut.

Det är vinter så Tuvas odlingar står helt stilla men Nick tillför med ständigt inströmmande pengar.

Nu har Tuva blivit lite illamående, igen. Undra på varför.



       



Av Misan - 11 april 2013 18:45

Ryck upp dej och gå genast in och anmäl dig till Sims3tjejens tävling HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR!



Sen ville jag ju bara säga att jag är med och i hennes utlottning också . Som du hittar HÄR!




 

Av Misan - 11 april 2013 16:03



Jag är mer taggad en någonsin! Jag läääängtar <33333

Älskar att man ska kunna ha hotell och båååååtar!!!




Vad tror ni om spelet?

Av Misan - 10 april 2013 15:50

Vad tycker duuuu jag ska ha som profil bild? Jag tycker inte riktigt att den där tjejen passar till min blogg eller för att resperentera mig något vidare bra. Jag säger inte att simmen MÅSTE se ut som mej, bara att jag vill inte ha barnet där... Har DU något förslag?
Jag ska göra en selfsim när jag får tid men jag har en känsla av att det kommer ta ett år eller något.



Mobilbloggar

Misan

Av Misan - 9 april 2013 20:59

Jag är såå ledsen för att inte bilderna kom!!!

Men nu har jag spelat mer på familjen så YEYYYY!!!!



Jag är ledsen om bilderna kom i lite fel ordning och några kan vara lite konstiga. Jag redigerade dom och då kom dom i en jättekonstig ordning. Så jag tar lite random bilder och skriver så mycket som möjligt och jag ska försöka få en helhet för er  så ni fattar vad som händer ;)

 

Detta är Tuva Roslund. Hon grundaren i min legacy!!!

Jag kör inte med poäng, och det kan hända att jag missat någon punkt i reglerna. Mina regler är att köra så nära reglena jag kan ;)

 

Tuva drömmer om att ha åtta olika sorters perfekta plantor.

Hon bor i utkanten av sunset valley och det är inte så ofta hon åker in i stan.  Jag kör lite lantligt med henne.

Egenskaper :

Vegetarian, älskar värmen, teknofob, gröna fingrar, vänlig.


 

Hon äger detta coola träd som kommer med staden Lunar Lakes. Om man äter dess frukt får går man upp i en egenskap!

    

Vinterbilder från Tuvas fina trädgård.


       

Tuva är sin  egen chef när hon har sitt trädgårdsmästar-företag! Nu i mitt spel tjänar hon ganska mycket på det, eller det räcker för dagsfödan.  På vintern kan hon inte odla alls.

 


 

I början av min legacy, det kändes på något vis som att hon fick för mycket pengar. Men jag köpte ju en tomt i rätt storlek och det var ju bara hon... ??

 

Liten bugg när hon skulle uppfinna lite granna. Några meter från Tuvas stora tomt finns hennes enda granne, soptippen (kommer med drömjobb) där har hon hämtat både skrot och en gammal fåtölj.

    

Tuva blev kär i Nick Alto, och han verkade vara kär i henne med. Han svarade ja på hennes frieri och lovade att frytta från sina barn, sin fru och pampiga hus mitt till utkanten av Sunset Valley. Nick älskar att jobba och sitter med sin dator och jobbar över flera timmar om dagen. Han åker ofta in till stan och håller möten på kontoret.  

 

Läbbigt, Tuva blev träffad av blixten när hon var ute och skötte om trädgården.

 

Som tur var blev hon bara svedd och fick inga bestånende men.      

Tuva var bara sprallig av kärlek när hon sa ja, mitt i sin träddgård sent på natten. Det var tyst och stilla. Det perfekta privata bröllopet enlig Tuva, fastän egentligen hade ju Nick velat ha ett större bröllop med många gäster.

       



Det var lite konstigt när Tuva fick för sig att fylla år samtidigt som hon lagade tortellini med ostsås, så maten brände och det började brinna medan hon var helt uppe i  att snurra sig in i vuxenvärlden :P



Nu har Tuva och Nick fått en dotter. Någon dag innan Tuva blev vuxen blev Nick åldring.

Mitt sims är på och det är dottern Evelines födelsdag, äntligen ska hon bli småbarn!!


   

 

Hej!

Jag har spelat Sims sen jag var 7 år och jag gillar det fortfarande.

Det hela började med The Sims 2, sen Medeltiden, sen det jag spelar bara nästan nu The Sims 3.

Jag skriver om mitt eget spelande, downloads buggar ibland små berättelser och saker som faller mig in.

Annars är jag galen i katter och Gaga. 

 

Jag gör gärna en gratis header till dej. 

blogg.se också.

 

Jag länkar inte bloggar, de som är länkade är de som jag läser. 

Men om du vill veta om du ska följa eller gilla bloggen,

läs bloggen istället för prestationen!

Lämna en kommentar, är det något som är dåligt, eller något som är bra?

Presentation

 

 

Copyright, ingen får ta mina bilder om jag inte sagt jag inte tillåtit något undantag!!!!

 

 

49 besvarade frågor

 

 

Hitta mig på thesims3.com som Misakatt, bli gärna vän med mig där! Klicka på bilden för att komma till min sida!

 

Mina egenskaper.

 

Kattperson, hetlevrad, älskar att bada, bokmal och dramatisk.

Följ mig gärna på instagram där jag heter Misakatten och lägger upp bilder på mest mina katter och min vardag :) 

Följ mig på twitter, misakatt där också ;)

Vill du spela något spel mot mig? Det vore kul! Sök på misansims eller misakatt så är det jag :)

     

    

Spelar du sims?
 Ja, MYCKET
 Nej, aldrig testat
 testat

     

Du får skicka frågor, tips till bloggens mail.

Vill du något annat får du självklart skicka det också!

Om du vill kan jag göra en header till dig, maila och berätta hur du vill ha den!

Jag tar emot gästinlägg och korta berättelser i bara en del eller två.

Om du har mer avancerade frågor, maila dom hellre istället för att skicka dem i frågerutan!

 

Hoppas du mailar till mig!

 

     

 

    

 

        

 

   

 

Vill du att jag ska länka din blogg?

Jag länkar bara bloggar jag läser dagligen!

Men var lugn, jag går in på i princip alla som länkat till sin blogg i kommentarerna!


Skapa flashcards