Välkomna till Misans blogg!

Alla inlägg under mars 2013

Av Misan - 20 mars 2013 16:05

Jag går efter strömmen och gör det jag hoppas är jättekul-ÖNSKESIMMAR!


Alla har säkert sett en och annan sim av mig, iallafall ni som hängt med ett litet tag.

Så, är ni redo att ge mej en utmaning? För dej som inte vet vad önskesimmar är eller inte läste rubriken ska du veta att önskesimmar är så att du använder mallen nedan och fyller i den.

 

Sen ska jag göra en sim som uppfyllen "kraven" och publicera den på bloggen så alla kan ladda ner den och titta på vad det var den önskade sig! :)



Kopiera mallen nedan och fyll i i kommentarerna :)

Nuvarande liv är lite efter vad som hänt i bakgrund. Så om simmen växte upp i sunset valley med en ensamstående mamma, då är det badgrunden och nuvarande liv är som den har det för tillfället , asså då jag ska skapa simmen :) Som då kanske den simmen med en ensamstående mamma har flyttat till Sunlit Tides för och tar jobb som inbrottstjuv...


UPDATE!!!! Ny mall, om  du redan önskat sim gör det ingenting, låt önskningen vara som den är!!!



Undertyp:

Kön:

Namn:

Ålder:
Bakgrund:

Nuvarande liv:

Egenskaper (detta är bara om du vill ha någon speciell, frivilligt):

Vilka paket du har installerade:

Hårfärg (frivillig):
Var det något mer önskemål?:

Får jag använda CC/nedladdat innehåll?:



_________________________________________


So... Med undertyp menar jag om det ska vara en katt, hund, häst, älva, människa, häxa, ande, osv.

Bakgrund menar jag en liten historia om vem den här simmen är, vad den har för drömmar osv! Vilka paket du har vill jag veta så du kan ladda ner den sen om du vill ;) Var nu kreativa och kom på något bra!

 



Av Misan - 18 mars 2013 10:44

Den här familjen spelar jag väldigt intensivt på, därför är det jobbigt att skriva den som en berättelse så när någon fyller år, gifter sig etc i varje bild.

Men ni kommer ändå få små uppdateringar om vad som händer i min PGC :)



 

Isabella och Brad har äntligen fått ett litet barn, en flicka!

 

Flickan döptes till Jackline och har egenskaperna ivrig och atletisk (slumpade eftersom detta är en PGC)


   

Isabella började träna igen då hon ligger efter lite i karriären efter graviditeten.


 

Brad går till jobbet, hihi

 

Isabella har börjat med att måla porträtt och jag tycker Brads blev assnyggt!

   

St Clair på hösten

    

Ett tag efter Jackline föddes mådde Isabella lite illa        

Juste, Jackline ärvde både sin pappas ögonfärg och hårfärg...

     

Denna gången blev det en liten pojke, Liam.

 

Brad överaskade verkligen Isbella en morgon när han ställde sig på knä och friade!

           

Isabella och Brad vill tidigast ha bröllopet när Jackline har blivit barn.  

Av Misan - 16 mars 2013 18:33


Nu kommer lite mer uppdatering om vad som händer i min PGC Wedenborg:)

Brad flyttade in till Isabellas lägenhet.


Brad är vuxen med egenskaperna oturlig, nolla, konstnärlig, atletisk och kleptoman. Hans livsönskan är bli en mästertjuv, som kräver att man når nivå 10 inom kriminell karriär tjuvgrenen.

Så fort han flyttade in gav jag honom nya kläder och frisyr eftersom jag brukar inte ha cowboy-hatt på mina simmar.


     

  



 




Brad började jobba som tjuv och fick träna sin atletiska förmåga hårt. Paret åkte ofta till gymmet tillsammans och tränade.

 


  En morgon fick Isabella reda på att hon var gravid. Hon hoppades på en liten söt pojke.



   

Isabella och Brad köpte ett rullband så Brad tränar hela tiden som han inte jobbar eller är utmattad.

   





Jag är ledsen för den ganska slatviga inlägg idag, men jag är sjuk och jag tror jag typ somnar på tangentbordet snart x/

Av Misan - 16 mars 2013 16:19

 

Detta är Isabella Wedenborg. Jag tror hon kommer få byta efternamn för jag hade lite bråttom när jag skulle välja det.

Hon har egenskaperna älskar värmen, festprisse, hopplös romantiker, fegis och konstnärlig och bor i den jättefina staden st Clairs i en lägenhet.


 

Isabella är grundaren till min nya PGC och hennes blåa slingor och grön-vita ögon ska gå i arv 10 generationer.

 

Isbella målar på sin fritid men eftersom det inte drar in tillräckligt med pengar och hon älskar att röra på sig  jobbar hon inom proffsidrott.

       

Isabella bjöd ut grannen Brad Culton till sommarfestivalen. Brad tyckte att de hade mycket gemensamt.

    


   

Livet fortsatte rulla på normalt och ibland gick Brad och Isabella ut på joggingturer och långpromenader.

Av Misan - 14 mars 2013 20:43

För en 3 minuter sen satt jag i CAS och chattade med en i min parallelklass.

Han fick vara med och bestämma saker såsom kläder, skor (varav gröna converse var standard valet) och i princip allt. Fast det vi var inte inne i utssende så mycket då det är krångligt via chatt.


Här är resultatet:


 

Detta är Maltie Rödström. Hon har egenskaperna atletisk, tankspridd, konstnärlig, ivrig och klumpig.

Det gör att hon kommer att utmärka sig i både målning och karriärer som idrottskvinna och brandman!



Frisyr: Grundspelet

Overall: Sims 3 store

Skor: Grundspelet


Säg till om jag ska ladda upp henne :)



Glöm inte att rösta i omröstningen, det kommer ca 30-50 besökare dagligen, 7 st har röstat ännu så länge! Kolla i menyn som är åt höger ----->


Ps. Detta är bloggens 200:ande inlägg ! Jippiee!

Av Misan - 12 mars 2013 20:55

Det har ju pratats väldigt mycket om näthat/nätmobbning på sistone. Hur kända bloggare får väldigt mycket hat och brev, folk blir mobbade via nätet, kanske till och med anonymt.


Jag är väldigt lycklig att jag inte är drabbad! Men jag tycker verkligen inte andra ska behöva vara det!!!

Detta må vara en simsblogg, men jag tar upp det ändå!


I fredags tog en ung flicka livet av sig. Hon hoppade framför ett tåg. Andledningen var att hon hade trakasserats på nätet.

Tjejen hette Linn Nyman och hon var 13 år.

Det värsta är ju att hon är inte ensam!!!!! Flera, oftast unga, tar livet av sig för att de blir trakasserade på nätet.


"– Ungefär hälften av dem är unga som har blivit mobbade och har självmordstankar"

Carl von Essen till Aftonbladet



De flesta vet säkert om allt detta redan. Men jag ville bara skriva om det ändå!!!


 

Sims3tjejen fick denna härromdan.

Även en sån här kommentar kan göra ont.

Man vill inte bli påverkad men... Man känner ju någon slags sak inuti när man läser någon som skrivit detta till en!

Känner mig lyckligt lottad som inte har fått någon sådan kommentar. Ännu...


Man kan tåla lite kritik men inte rent hat!




När du ska skriva något negativt till någon, tänk efter. Skulle du klara av att säga samma sak face-to -face? Om inte, skriv det inte heller!

Av Misan - 11 mars 2013 08:40

... Är ledsen att det har blivit så mkt mobilblogning ett tag och nästan tomma inlägg. Min dator hatar bloggplatsen så den laggar nästan upp helt om man klickar runt på bloggen. Därför sjunker lusten att blogga rejält. Igår fotade jag en ny PGC som tyvärr kraschade efter flera timmars spelande och jag tror inte ena grundarsimmen är kvar. Men ett inlägg om dom kommer och så länge kan ni rösta i min omröstning:)

Av Misan - 9 mars 2013 20:53

Tar upp detta i ett inlägg sen

   

 

Hej!

Jag har spelat Sims sen jag var 7 år och jag gillar det fortfarande.

Det hela började med The Sims 2, sen Medeltiden, sen det jag spelar bara nästan nu The Sims 3.

Jag skriver om mitt eget spelande, downloads buggar ibland små berättelser och saker som faller mig in.

Annars är jag galen i katter och Gaga. 

 

Jag gör gärna en gratis header till dej. 

blogg.se också.

 

Jag länkar inte bloggar, de som är länkade är de som jag läser. 

Men om du vill veta om du ska följa eller gilla bloggen,

läs bloggen istället för prestationen!

Lämna en kommentar, är det något som är dåligt, eller något som är bra?

Presentation

 

 

Copyright, ingen får ta mina bilder om jag inte sagt jag inte tillåtit något undantag!!!!

 

 

49 besvarade frågor

 

 

Hitta mig på thesims3.com som Misakatt, bli gärna vän med mig där! Klicka på bilden för att komma till min sida!

 

Mina egenskaper.

 

Kattperson, hetlevrad, älskar att bada, bokmal och dramatisk.

Följ mig gärna på instagram där jag heter Misakatten och lägger upp bilder på mest mina katter och min vardag :) 

Följ mig på twitter, misakatt där också ;)

Vill du spela något spel mot mig? Det vore kul! Sök på misansims eller misakatt så är det jag :)

     

    

Spelar du sims?
 Ja, MYCKET
 Nej, aldrig testat
 testat

     

Du får skicka frågor, tips till bloggens mail.

Vill du något annat får du självklart skicka det också!

Om du vill kan jag göra en header till dig, maila och berätta hur du vill ha den!

Jag tar emot gästinlägg och korta berättelser i bara en del eller två.

Om du har mer avancerade frågor, maila dom hellre istället för att skicka dem i frågerutan!

 

Hoppas du mailar till mig!

 

     

 

    

 

        

 

   

 

Vill du att jag ska länka din blogg?

Jag länkar bara bloggar jag läser dagligen!

Men var lugn, jag går in på i princip alla som länkat till sin blogg i kommentarerna!


Skapa flashcards