Välkomna till Misans blogg!

Alla inlägg under februari 2013

Av Misan - 17 februari 2013 01:02

 

Reklamen är under inläggen helt random. Ingen menyavdelning. Glöm inte läsa mina tidigare inlägg idag.

Av Misan - 17 februari 2013 00:46

Har du problem med att kläder i ditt sims kanske gör dina babys osynliga eller att du bara inte kan få bort CC:et och inte ens gått med på att ladda ner det till din dator?


I HAVE THE LÖSNING! (kan inte stava på engelska så det blir lite svenska :3)



Gå in på en speciell sida. (kommer senare)

Där kommer det finnas en lista över "bad CC". Under varje bild är det ett filnamn. Kopiera filnamnet till ett föremål du har haft problem med.

Gå in på mina dokument och klistra in i den lilla sökrutan i högra hörnet på utforskaren. Nu kommer det upp ett resultat på din sökning. En .packege-fil. Radera den.

Om det inte kommer upp något med det filnamnet kanske du inte kopierat hela namnet, du kanske inte har just den "bad CC".

Men den mest troliga andledningen är att filen är simpack. och då går du in i startrutan till sims 3 (lanchurn) och hittar det dåliga CC:et och avinstallerar!!!! Lätt va?


Även om du inte installerar i packege tycker jag du ska kolla bland dina filer i TS3-mappen och söka efter packege filen.

Här finns en länk till sidan:D:D:D



Jag fick tipset idén om inlägget och en blev av med en massa CC tack vare  Montesims! :D

Av Misan - 16 februari 2013 10:37

 

Även om Estrid försökte så var hon och barnen inte alltid världens bästa vänner. Hon kände fortfarande något slags hat till barn. Framförallt andras barn. Dom var hon inte snäll mot.


 

Rutger tyckte Estrid behövde lite hjälp hemma med två barn om dagarna och gick i pension.

Från ca 400 i timmmen gick Rutger ner till 280 kr om dagen.

 Estrid tyckte väldigt myckte om sin atletiska lilla dotter. Hon tillbringade hela dagen med henne och ibland satt Tandie och grät under tiden.

 

Rutger hoppade in för Tandie och fick hård träning varje dag med böcker, pinnlådor och mer böcker.

Han såg vilket geni Tandie var och ville utnyttja det så dottern blev duktig i logik.



Jag tycker ni har blivit sämre på att kommentera :( någon ni känner också? Jag fick ca 1-4 kommentarer innan men nu får jag ibland inga alls. Är det något som blivit sämre?

Av Misan - 15 februari 2013 20:17


 

Estrid hade två husanternativ.

Båda husen hade tre somvrum vilket passade dem utmärkt. Men det var lite jobbigt endå.

Precis innan de skulle slå till på ett av huset så blev ett nytt hus i utkanten av Hidden Springs till salu.

De skulle flytta så fort barnen blivit lite äldre.

  

Estrid kom över sitt hat för barn lite granna och var mer eller mindre hela tiden men Cecilia.

 

Hon började skriva en roman om hemska men söta barn eftersom hon hade sagt upp sig på sitt politik-jobb.

 

Dumma Tandie... Några av er kanske fattar vad detta beror på.


 

Tandie växte upp till ett småbarn med rätt gener!!!!!!!!! (den här bilden var när de växte upp och det var därför hon hade blibit osynlig som baby)

 

Cecilia därimot ärvde nog sin pappas hårfärg från yngre dagar och sin pappas ögonfärg.


 

Rutger blev åldring samma natt.


 

Familjen flyttade in till de större huset och de var allihop jättenöjda! Inte nog med att det var tillräckligt många sovrum, det fanns även ett gym som barnen fick flytta in i och ett tvrum på övervåningen och undervåningen + ett vardagsrum!

Det ska nog finnas plats för många genetaioner här!

   

Cecilila (vänster) och Tandie (höger) blev inte bara söta utan jättesöta!

   

Träningen började ta fart snabbt och Tandie var väldigt snabb för hon har egenskapen Geni.





Av Misan - 14 februari 2013 20:41



Jag såg livestreamen idag! Eller jag håller på att titta på den :)


Här är lite fakta som jag snappade upp.


Man kommer kunna ha en husbåt. Då bor man på en tomt med brygga och så bygger man på en liten plattform som är då själva "huset".


Du kommer kunna åka runt med husbåten genom att klicka på vattnet. Det funkar på samma sätt som att styra sin sim när man ska gå till ett ställe till ett annat.

Paketet kommer ut i Juni månad. Om du vet något datum så skriv det gärna till det här inlägget.

Killen som pratar om det har en alla-hjärtans-dag-dejt.

Man kommer kunna ha "snabb-båtar" som din sim har i katalogen och man kan åka med.Så om du är mitt i vattnet, det är OK, ta din båt.

Man kan ringa om tjänster och bjuda över folk även om man är mitt ute på havet.

Det kommer finnas hamnar på olika öar som man kan lägga till på.

Du kommer en ny allt i ett badrum som är ett liten skrubb som man kan duscha och gå på toaletten i. Den tar upp en enda ruta. Det känns faktiskt lite båtigt det här :3

Allt kommer vara helt fantastiskt!

Man kan förbeställa på origin och då får man limited edishon (stav astrött). Jag vet inte vad det är för något föremål, kanske en fin båt?

Han som pratar är läskig med sitt skratt....

Man kan ha flera storlekar på husbåtarna.

Det kommer komma stegar! JIPPIEEEE!

Simmarna kommer kunna snorkla under vattnet :D är inte det typ det bästa med att dyka i och bada på sommaren????

Man kommer kunna följa med simmarna ner när de dyker och snorklar:)

På svenska kommer paketet heta semesterparadis.

Man kommer kunna ha hotell.

Snorkling är en färdighet!




Mer information från origin:



Nya äventyr väntar dina simmar på semesterparadisets soldränkta stränder och glittrande vatten! Dina simmar kan ge sig ut på en oförglömlig resa och utforska de tropiska öarna, fixa en femstjärnig hotellupplevelse eller göra den här nya utopin till sitt hem. Sjöintresserade simmar kan till och med greppa rorkulten på en fullt anpassningsbar husbåt och sätta segel mellan öarna! Om dina simmar hellre vill vara i vattnet än ovanpå det så kan de snorkla och dyka ner i havet. Vem vet, de kanske hittar en sjunken skatt eller blir kompis med en sjöjungfru! Med innovativa funktioner som aldrig tidigare skådats i The Sims-serien till PC och en hel värld full av nya möjligheter till lands och till havs, kommer dina simmar att kunna skörda frukterna av sitt eget semesterparadis.


INNEHÅLL
Sätt segel mot äventyret. Nu kan dina simmar kasta loss, i paddelbåt eller motorbåt, för att upptäcka nya landområden och utforska som aldrig förr, både på kända och okända öar. Landkrabbor bör hålla sig på avstånd!


Bygg och driv ett femstjärnigt hotell. Skapa ett familjeinriktat hotell med vattenrutschkanor och buffébord, ett romantiskt hotell med minimalistiska stugor eller ett singelhotell med flera poolbarer där simmarna kan mingla och flörta. Välj och finputsa din anläggning, ställ in priserna och vänta på att recensionerna – och simdalerna – ska börja strömma in. Ju fler stjärnor hotellet får, desto mer populärt blir det!


Livet är en strand. Se vilka överraskningar som väntar under havsytan när dina simmar bygger upp sin färdighet i snorkling/dykning. Dina simmar kanske hamnar på stranden av en ny ö eller hittar sjunkna och begravda skatter.


Båt ljuva båt. Vare sig dina simmar älskar vattnet eller bara drivs av vandringslust, så är en husbåt den perfekta bostaden. Husbåtar är helt anpassningsbara och kan förankras i alla öppna hamnar, så om dina simmar tröttnar på ett ställe är det bara att flytta till nästa!


Nya sätt att bygga. Nya pålade grunder ger dina simmar det bästa av två världar – ett hus som ligger delvis i vattnet och delvis på land. Bygg ett hotell, skapa flyttbara husbåtar och anpassa ett eget semesterparadis åt dina simmar!

Bilder från

The Sims™ 3 Semesterparadis




Nu verkar det som plantsimmar kommer tillbaka från sims 2, jag läste det på fantasims3. Läs hela inlägget HÄR


SÅ TAGGAD!!!

Av Misan - 14 februari 2013 20:04

Hejsan! Jag tog de här bilderna i morse men precis när jag skulle spara inlägget så hade pappa stängt av elen så nätet försvann.... :(

Så nu har jag spelat lite mer än innnan men detta är liten update om vad som händer i min PGC




 

Detta är Estrid och Rutger Telin. De bor i Hidden Springs. Esrid är min PGC:s grundare. Jag har inte kommit så långt med andra ord. De möttes när Estrid började i politik. Rutger var hennes chef och de blev genast kära.

Rutger är i nivå tio inom politik.

Han är en sim sommer följer med när man laddar ner Hidden Springs. Då heter han Rutger Vandrare.

Rutger är kändis på nivå fyra och därför är även Estrid. Jag har stängt av så att inte barnen kan bli kända av att umgås med sina föräldrar så familjen kommer om ett tag vara helt okända igen.

 

Här är Rutger och Estrids ena dotter Tandie. De fick två tvillingstjejer. Jag vet inte om de har rätt gener men jag hoppas på det då jag inte vill ha fler barn.... När de växer upp till småbarn så har Rutger och Estrid bestämt att de ska flytta till ett större modernare hus. Tandie är osynlig tack vare mina okunskaper då jag laddade ner från Exchange...Det "strecket" som syns är inget mindre än en t-skirt gjord för ungdomstjejer... Fast som finns i alla ålderskategorier, jippi.


   

Detta är Cecilia, Tandies tvillingsyster. Hon är som tur är inte osynlig men tyvärr har hon på sig ett par "alla åldrar men vuxenstorlek" läderstövlar som går upp över knäna på vuxna simmar...

Båda tvillingarna fick låtsaskompisar när det föddes av någon farfar...? Jag tror jag kommer radera dockorna (med fusk) för jag brukar inte tycka om den extra familjemedlemmen. ALLA BARN FÅR JU SÅNA FÖR TUSAN! JAG TRODDE DET SKULLA VARA EN OVANLIG LITEN DOCKA MEN ALLA GAMMELGAMMELGAMMELMORMÖDRAR VERKAR JU HA EN SÅN I SIMS...!!!!


 


<3<3Här är mina sötnosar  <3<3


Vill du veta mer om vad som kommer hända i familjen Telin?




(När jag kör PGC så kör jag med penga fusk osv, bara de kommer till nivå tio med rätt gener. Men jag fuskar inte med ögon-hår färgen förstås!)



Misan









Glöm inte vara med i tävlingen!

Av Misan - 13 februari 2013 01:11

Hejsan! Jag är med i en tävling på Simlii.bloggplatsen.se!


Mitt bidrag är familjen Ullebro!






Den består av.......





Vilja  Ullebro



Vilja är en väldigt jordnära häxa.

När hon var liten så var hela hennes bestod hela hennes vardag av att lära sig mer om magi.


Vilja har älskar sitt jobb på extrilboden och ibland får hon med ett och annat extril hem som hon forskar på om.

De flesta övernaturliga varelser ser upp till henne. Människor tycker hon är en lite udda men snäll tant.



Finkläder:


     

Sovkläder:



Badkläder:


(jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag tog det här fotot...) 

Idrott:

   

Ytterkläder:


(detta är mer varmare kläder typ vår inte liksom mitt i vintern....)

   

Detta är Joel och han är en evig liten pojke. Han tar inget riktigt ansvar som vuxen men är väldigt snäll och omtänksam.

När Joel var liten hade han bara en pappa, hans mamma hade dött när Joel bara var någgra år gammal.

Joels pappa blev helt förkrossad.

Joels mamma var en väldigt duktig häxa och hade lekt med magi med Joel när han inte ens kunde gå ännu.

När hon dog så upphörde träningen men när Joel blev stor och flyttade hemifrån började han träna magi igen.


Pjamas ett par mjukisbyxor:

 



Badkläder:



Ytterkläder:

    

Jag är jätteledsen jag glömde att ta kort på idrottkläder....





Sally Ullebro


 

Sally är precis som hennes föräldrar, en häxa.

Hon har fått en väldigt jordnära uppväxt, hon är förtjust i blommor och magi men har inga planer med att jobba med magi på heltid som sina föräldrar gör.


Finkläder:

 

Sovkläder:

 

Badkläder:


 

Idrottskläder:


 

Ytterkläder:

 



Det var det de....

Av Misan - 12 februari 2013 20:54

Hejsan! Jag är tillbaka hit igen och jag tänkte göra en guide!



Detta är en sak som jag brukar använda mig av. Eller två saker faktiskt.



Guide del 1:


Konvertera (=göra om) youtube videor till mp3 filer som man kan lyssna på i en musikspelare ( spotify, itunes, windows mediaplayer mm. ) eller föra över till en tex. mobil eller mp3spelare.




Guide del 2: Lägg din egen musik in i spelet så dina simmar kan lyssna på den i sin radio. (jättebra när de har typ fest eller att låta spela i bakrunden när man spelar.






Guide ett





1. Gå in på listentoyoutube.com



2. Öppna en ny flik  och leta upp en youtube video (typ en låt) som du vill ha ljudet på.


TIPS!!!! Tänk på att om det är typ en musikvideo kan det vara långa tystna stunder och kanske att de pratar osv. så ofta är lyrics (med låt texten) videor bättre.

                                                               


3. Kopiera adressen/URL:et till videon (Ctrl+C).


 



4. Gå in på listentoyoutube.com igen och klistra in (Ctrl+V) URL:et   i den lilla rutan


 




5. Det enklaste steget. Klicka på GO knappen efter rutan.


6. Nu ska det se ut såhär:


 


Klicka där det står Click here to get your Download Link


Nu ska du klicka på denna stora knappen:





 

Tryck på spara som.


 










Spara på något bra ställe i din dator.


Nu har du en MP3 fil som du kan synka till din IPhone (jag vet tyvärr inget om sånt här med andra mobiler :()  via    itunes, om ni vill kan jag skriva om det.  Du kan även spela musiken så klart.

Du kan använda musiken i videos också!!



 


TIPS!!!! Har du Spotify? Dra musikfilen till en spellista i spotify så kan du lyssna på din låt i spotfiy och om du har låten på din mobil kan du göra samma sak på mobilen ;)





Guide två



1. Se till att du har en/flera mp3 filer du vill ha i ditt spel. Om du inte har några är en bra idé att göra som i guiden ovan.


2. Öppna den mappen som den/dom filerna du ska ha i spelet ligger i


3.  Öppna mappen som heter Custum Music (egen musik). Du hittar den i Documents\Electronic Arts\The Sims 3\Custom Music

4. Dra filerna mp3 filerna/låtarna du vill ha i ditt spel till mappen Custom Music.


5. Låtarna kommer upp i ditt spel under radiostationen egen musik.

Simmar kan ha egen musik som favorit musik om du vill att de ska ha sama musiksma som du har :)




Var det något otydligt och var guiden bra?? Var inte rädd att kommentera!



Misan



   

 

Hej!

Jag har spelat Sims sen jag var 7 år och jag gillar det fortfarande.

Det hela började med The Sims 2, sen Medeltiden, sen det jag spelar bara nästan nu The Sims 3.

Jag skriver om mitt eget spelande, downloads buggar ibland små berättelser och saker som faller mig in.

Annars är jag galen i katter och Gaga. 

 

Jag gör gärna en gratis header till dej. 

blogg.se också.

 

Jag länkar inte bloggar, de som är länkade är de som jag läser. 

Men om du vill veta om du ska följa eller gilla bloggen,

läs bloggen istället för prestationen!

Lämna en kommentar, är det något som är dåligt, eller något som är bra?

Presentation

 

 

Copyright, ingen får ta mina bilder om jag inte sagt jag inte tillåtit något undantag!!!!

 

 

49 besvarade frågor

 

 

Hitta mig på thesims3.com som Misakatt, bli gärna vän med mig där! Klicka på bilden för att komma till min sida!

 

Mina egenskaper.

 

Kattperson, hetlevrad, älskar att bada, bokmal och dramatisk.

Följ mig gärna på instagram där jag heter Misakatten och lägger upp bilder på mest mina katter och min vardag :) 

Följ mig på twitter, misakatt där också ;)

Vill du spela något spel mot mig? Det vore kul! Sök på misansims eller misakatt så är det jag :)

     

    

Spelar du sims?
 Ja, MYCKET
 Nej, aldrig testat
 testat

     

Du får skicka frågor, tips till bloggens mail.

Vill du något annat får du självklart skicka det också!

Om du vill kan jag göra en header till dig, maila och berätta hur du vill ha den!

Jag tar emot gästinlägg och korta berättelser i bara en del eller två.

Om du har mer avancerade frågor, maila dom hellre istället för att skicka dem i frågerutan!

 

Hoppas du mailar till mig!

 

     

 

    

 

        

 

   

 

Vill du att jag ska länka din blogg?

Jag länkar bara bloggar jag läser dagligen!

Men var lugn, jag går in på i princip alla som länkat till sin blogg i kommentarerna!


Ovido - Quiz & Flashcards