Välkomna till Misans blogg!

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Angels In Paris del 6

Av Misan - 17 oktober 2012 07:00

Sjätte delen!

Tidigare delar, här!


  

Jag vaknade sent den morgonen. Jag ropade på mamma men ingen svarade, så jag gick ut till vardagsrummet.

 

När jag såg henne blev jag först stum, sen började jag gråta.

 

Hon låg där på golvet, hon andades väldigt svagt.

 

Jag tog upp mobilen och ringde 112.

- Hallå, min mamma är döende kom  NU!

- Vi skickar en ambulans och polis, ta det lugnt.

 

Ta det lugnt? min mamma är döende!

 

Jag lyfta upp hennes huvud i mitt knä och märkte hur pulsen gick långsammare och långsammare.

Snart slutade hon att andas. Hon låg i mitt knä helt stilla. Polisen kom äntligen.

 

- Ojoj, vi ska ta henne till sjukhuset.

 

- Jag beklagar, vi kommer ge henne all vård hon kan få, men hon ser inte bra ut.

 

- Vad menar du? Ska du vårda en död sim? Hur går det till? Ni kom försent! HON ÄR DÖD!

 

Ambulanspersonalen kom in och bar bort Germo, min mamma.

 

Efter ett tag knackade det på dörren. Sen när ingen kom och öppnade steg personen in i huset.

    

Gustav hittade mig bakom akvariet lutad mot väggen.

 

- Nichole? Jag tror vi två ska sätta oss på trappan där ute så du får lite frisk luft.

 

Väl ute på trappan satte jag mig i hans knä. Han höll om mig och frågade.

- Vad var det som hände? Jag såg ambulansen, var det din mamma?

- Ja, snyftade jag.

- Vi får ut på promenad, så du får sträcka på benen!

    

Vi traskade iväg.

 

Men bara efter några meter snubblade jag utan att gå upp. Gustav fick lyfta upp mig.

 

- Du måste...

 

- Nej! avbröt jag honom, jag vill inte glömma bort Mamma!

 

- Nej, du ska aldrig glömma bort din mamma! Du ska minnas henne, alla stunder med henne och lyckan att så ha varit hennes dotter. Du ska inte gråta över att du har fått vara det, du ska vara glad!

 

Han har rätt

- Jag ska inte gråta över henne, jag ska vara lycklig att jag har fått vara med henne så lång tid, sa jag bestämt.

 

Dom senare månaderna var svåra. Gustav var alltid med mig, vad jag än gjorde.

 

Ibland gick vi till kyrkogården där Germos grav ligger. Där finns även hennes föräldrars gravar. Min pappas grav ligger i Ryssland, han bodde där hela sitt liv. Jag hade aldrig träffat honom.

 

Vid graven sörjer vi inte bara, vi minns.

 

Ibland gick vi till parken för att äta picknick. 

 

Ibland sitter vi någonstans och bara pratar.

 

Och ibland gör vi saker som behöver göras hemma.

 

En dag när sorgen inte finns där lika tydligt, när jag nästan lärt mig att ignorera den. Då hade vi varit ute på en lång promenad hela dagen.

- Du, Gustav, det finns en sim jag tycker du borde träffa.

- Okej, vem då?

- Jenine.

 

- Din vän?

 

- Ja, jag tänkte att vi kunde bjuda henne på middag någon dag, eller gå typ på resturang.

 

- Kolla vad vi har fått post!

Herregud, jag har till och med börjat säga vi, när det är jag som bor i huset!

 

- Nämen kolla, Kiki och Clifford ska gifta sig, imorgon, och jag och Jenine är bjudna!

     

- Ska du verkligen gå? Du vet att du hatar honom.

- Jag ska gå, och du ska följa med!

- Okej, om du vill.

 

- Hej Jenine, vet du vad? Clifford har skickat en väldigt sen inbjudan till hans och Kikis bröllop!

- Okej, de kommer få kämpa för att hålla ihop när Clifford är otrogen mot alla han ser! Och vad ska vi ta på oss? Jag är säker på att det är därför de skickade inbjudningen så sent till oss, för att skämma ut oss med våra oplanerade klädval!

    

- Jag tror jag vet! Du vet när vi gick på skolbal utan dejt? Då sa ju Kiki att det var det värsta hon någonsin sett, om vi tog på oss det, jag menar det är ju hennes stora dag.... Och det var ju då jag mötte Clifford....



Jag vet att den är väldigt lång del, jag är ledsen för att det inte blev några klädbyten på dem, de hade kanske en trasig tvättmaskin.......



Misan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Misan - 13 augusti 2014 16:45

Hej!    För er som inte vet det än är demon till sims 4 CAS ute till alla som vill ladda ner det nu, vilket är awesome.  ...

Av Misan - 2 oktober 2013 13:00

Jag har tänkt göra en selfsim men åååååååå jag känner att dator skulla lämnas sönderslaget efter bara första slidern. 1000000 spring till spegeln också på första slidern, så nej ingen selfsim idag :)     Istället gjorde jag något jag funderat p...

Av Misan - 30 september 2013 08:45

Hej igen!  I min PGC heter den nuvarande arvingens fru Idun. Jag gjorde henne i CAS som tonåring och flyttade in i kvarteret.  Det klickade direkt och jag måste säga att jag blev nöjd med henne! Jag tog en liten photoshoot med henne idag, titta g...

Av Misan - 29 september 2013 12:10

Hej hej!  Jag måste eftersom jag är en typisk bloggare börja med att beskriva in i detalj hur glad jag blir dom gångerna jag faktiskt varit inne på bloggen och sett hur många som ändå kommer hit, varje dag!  11 pers kanske inte du tycker är många...

Av Misan - 26 augusti 2013 20:31

Eftersom jag är lite galen i att få mitt spel snabbare, och snabbare och snabbare så har jag avinstallerat övernaturligt och lagt den övernaturliga familjen på datorn skrivbord.      Men nu till mitt kvarvarande hushåll, Cameran!     Jag...

   

 

Hej!

Jag har spelat Sims sen jag var 7 år och jag gillar det fortfarande.

Det hela började med The Sims 2, sen Medeltiden, sen det jag spelar bara nästan nu The Sims 3.

Jag skriver om mitt eget spelande, downloads buggar ibland små berättelser och saker som faller mig in.

Annars är jag galen i katter och Gaga. 

 

Jag gör gärna en gratis header till dej. 

blogg.se också.

 

Jag länkar inte bloggar, de som är länkade är de som jag läser. 

Men om du vill veta om du ska följa eller gilla bloggen,

läs bloggen istället för prestationen!

Lämna en kommentar, är det något som är dåligt, eller något som är bra?

Presentation

 

 

Copyright, ingen får ta mina bilder om jag inte sagt jag inte tillåtit något undantag!!!!

 

 

49 besvarade frågor

 

 

Hitta mig på thesims3.com som Misakatt, bli gärna vän med mig där! Klicka på bilden för att komma till min sida!

 

Mina egenskaper.

 

Kattperson, hetlevrad, älskar att bada, bokmal och dramatisk.

Följ mig gärna på instagram där jag heter Misakatten och lägger upp bilder på mest mina katter och min vardag :) 

Följ mig på twitter, misakatt där också ;)

Vill du spela något spel mot mig? Det vore kul! Sök på misansims eller misakatt så är det jag :)

     

    

Spelar du sims?
 Ja, MYCKET
 Nej, aldrig testat
 testat

     

Du får skicka frågor, tips till bloggens mail.

Vill du något annat får du självklart skicka det också!

Om du vill kan jag göra en header till dig, maila och berätta hur du vill ha den!

Jag tar emot gästinlägg och korta berättelser i bara en del eller två.

Om du har mer avancerade frågor, maila dom hellre istället för att skicka dem i frågerutan!

 

Hoppas du mailar till mig!

 

     

 

    

 

        

 

   

 

Vill du att jag ska länka din blogg?

Jag länkar bara bloggar jag läser dagligen!

Men var lugn, jag går in på i princip alla som länkat till sin blogg i kommentarerna!


Skapa flashcards